Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Simpliteca.com

Warszawa

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Pozycjonowanie lokalne motorem napędowym twojego biznesu

Autor: Simpliteca.com, publikacja: 2015-08-04

Wielu przedsiębiorców bagatelizuje pozycjonowanie lokalne. Jest to dość popularny błąd wśród osób nie mających doświadczenia w promocji swojej marki w sieci, a powierzających marketing swojej firmy w ręce osób trzecich, często nierzetelnie działających.

1. Jak dobierać frazy

Podstawowym problemem związanym z pozycjonowaniem jest dobór odpowiednich fraz do promocji. Częśto firmy o zasięgu lokalnym skupiają się na frazach generycznych, mocno konkurencyjnych które nie mają żadnego przełożenia na wartościowy ruch.

Przykład: dla klienta posiadającego zakład stomatologiczny w Legionowie zbyteczne jest promowanie frazy "stomatolog". Najbardziej adekwatną frazą będzie "stomatolog Legionowo" jako wynik na zapytanie osób szukających konkretnej usługi /stomatolog/ w konkretnym miejscu /Legionowo/. Na dalszym etapie można rozważyć promowanie fraz złożnych z członu "stomatolog+nazwa miasta" gdzie nazwa miasta może być zastąpiona przez sąsiadujące z Legionowem miejscowości. Ostatnim krokiem w zdobywaniu wartościowego ruchu jest promocja na frazę "stomatolog warszawa". Jest to niestety mocno konkurencyjna fraza, co za tym idzie droga w utrzymaniu.

Zdjęcie nr 1

2. Nie tylko wyniki organiczne

Bardzo ważne jest aby w pozycjonowaniu lokalnym skupić się także na wynikach z Google Maps. Coraz częściej zdarza się, że to właśnie te wyniki są wyświetlane przed wynikami organicznymi. Ważne jest aby strona reprezentująca daną działalność pojawiała się odpowiednio wysoko w Google Maps oraz posiadała wysokie rekomendacje. Buduje to współczynnik "social trust". Potencjalny klient widząc pozytywne opinie chętniej umówi wizytę czy dokona zakupu w punkcie. Dowiedliśmy iż pozytywne rekomendacje potrafią podnieść współczynnik konwersji nawet o 30%!

3. Marketing szeptany

Ostatnim elementem dobrego pozycjonowania lokalnego jest marketing szeptany. Bardzo ważny aspekt tej działalności to aktywne życie w społecznościach lokalnych: na forach internetowych, w komentarzach blogów czy w innych typach serwisów, również społecznościowych.

Powyższe trzy typy działalności są bardzo ważne w pozycjonowaniu lokalnych biznesów.



Opracowano:
Paweł Moczulski
Simpliteca.com

Inne usługi lub produkty - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 639 990 Wykonawców i Dostawców najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: